sâmbătă, 20 februarie 2016

Gânduri despre poesis

Imagini pentru imagini poetice        
                                                             Motto:
                                                            "Suflet al meu, rătăcitor mereu,
                                                              cum semeni tu, nemulțumit de toate, 
                                                              cu-acești ciobani nomazi, suflet al meu,
                                                              între ninsoare, cer şi libertate." 
                                                                                       (Adrian Păunescu, "Accent") 
    Astăzi, starea mea este ilustrată de imaginea de mai sus. Nu o mai comentez, ca să o înțeleagă domniile voastre conform principiului "fiecare-ce-vrea". Prin "stare" eu denumesc ceea ce simt şi ce gândesc. Ori, este logic ca aceste gânduri şi simțiri ale mele să fie influențate, pe moment sau veşnic, de o serie întreagă de circumstanțe (oameni, întâmplări, discuții, educație, bunuri materiale, sănătate, gene etc.)
   Deci, plutind pe căile nebănuite ale imaginației mele, azi aș fi vrut, mai mult decât oricând, să fi fost înzestrată cu talent în ale poeziei (am folosit în titlu denumirea latină, așa, ca să mă dau mare). Pentru că eu, ca şi monsieur Jourdain al lui Molière, am trăit toată viața într-o banală proză, cu ceva mici scânteieri poetice şi umoristice, când şi când. 
   De aceea, având azi starea despre care am făcut vorbire, am pus ca motto o strofă dintr-o poezie pe care Adrian Păunescu a dedicat-o, prin anii '80 satului meu, Domnești, aşezat frumos între dealurile şi muscelele Muscelului, şi de aceea am să închei acum, citând câteva rânduri scrise de George Baciu în volumul său "Poeme legănate-n palmă":
                                                               "Un vers e un penel cu strănut liric,
                                                                o strofă - rochia sub care se ascund 
                                                                conferințele privirii,
                                                                poemul e orișicare zi ce arată cu degetul
                                                                vopseaua din vene." 
                                                      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...