duminică, 22 iunie 2014

Gânduri livreşti (III)

      E duminică. Astăzi am văzut un pic soarele, acum e iar nor şi se pregătește de ploaie. Sau nu. Vremea e foarte capricioasă în ultima vreme, nu prea mai ghicești cum va fi. Mărturisesc că nu prea am chef de nimic, dar o să redau mai jos un alt mic "episod" din romanul meu. Mă rog, din începutul meu de roman. Asta, la cererea a patru-cinci dintre domniile voastre, asta ar fi cam jumătate dintre cei care binevoiesc să citească ce scriu eu...
                                                        *
                                               *                 *
        În camera spaţioasă şi foarte elegant mobilată erau doi bărbaţi. Cel mai în vârstă, înalt, masiv, cu părul grizonat şi cu o faţă cam buhăită, dar căreia ochii duri şi negri, străjuiţi de nişte sprâncene stufoase, îi dădeau un aer de forţă, era în spatele unui birou masiv, iar cel tânăr, un tip subţirel, blond, înalt şi el, cu un aer de viezure speriat, stătea într-un fotoliu aflat în dreapta biroului. Se vedea clar că tânărul se simţea vinovat de ceva, pentru că nu îndrăznea să-l privească pe celălalt în ochi, îşi făcea de lucru cu hârtiile de pe măsuţă şi tăcea.
          - Nici nu mi-am închipuit că sunteţi aşa de nesăbuiţi, încât să începeţi o acţiune fără sorţi de izbândă. Ce mama dracului, dom’le, mi-ai promis că o să meargă totul strună şi o să scăpăm, în sfârşit, de nebuna aia şi de investigaţiile ei!
          - Şefu', era totul în regulă, aşa-zisul accident a avut loc, totul era în regulă, era ca şi moartă, dar cine şi-a închipuit că scârba aia de poliţist o urmărea de departe?! A venit spre maşina ei imediat, pe urmă a cerut ajutoare, au sosit şi ambulanţa şi maşinile Poliţiei, ce mai puteam face?
         - Da, şi la spital? Acolo ce s-a mai întâmplat? De ce n-a „convins-o” ăla?    
         - Păi, şefu’, tipa asta cred că are noroc cu carul, nu ştiu ce să mai zic. Titi intrase în rezervă şi tocmai voia să-i spună ce vrem de la ea, s-o sperie de moarte, dar a apărut doctorul ăla tânăr, Şerban Enescu, fiul fostului ministru de Externe, îl ştiţi. Era de gardă, şi băiatul nostru abia a putut s-o şteargă, a pretins că e omul de serviciu şi că a venit să arunce ce era prin coşurile de gunoi.
         - Ei, şi acum, pentru c-aţi fost toţi nişte netrebnici, va trebui să stăm liniştiţi o vreme, din cauza boacănelor voastre. Nu sunteţi buni de nimic. Nepotu-meu unde e? De ce n-a venit să-şi ia şi el săpuneala?
            - Păi, a zis că are ceva de rezolvat...
       - Mda, mă rog, lasă că ştiu eu ce are el de rezolvat, fâţe din alea vopsite ce-şi zic „modele”, „artiste” sau „vedete”, baruri, poker, raliuri, plimbări cu iahtul, îmi cheltuie mie banii adunați cu atâta trudă...
         Ce să spun, comunist bătrân şi scârbos, că ai şi trudit tu pentru banii ăştia! I-ai furat, nenorocitule... După aşa-zisa revoluţie, ai furat totul din ţara asta, alături de celelalte hiene securiste ce au avut, şi au şi acum, vreun rol în politică sau în economie! Ai furat de nu mai ştii de tine, şi-mi mai vorbeşti mie de „trudă”, ticălos fără inimă. Şi cu trustul ăsta al tău de presă încerci acum să-i domini pe toţi şi să tragi în continuare sforile”, îi trecu prin cap tânărului, dar zâmbi cu falsă timiditate şi-l aprobă din cap pe bătrân.
         Trebuia să continue să mai lucreze câteva luni pentru Petre Mănăilă, asta era, mai avea nevoie de ceva bani şi, pe urmă, o să dispară şi o să-şi deschidă o pensiune în Deltă, era visul lui şi al Deliei, o dă dracului de meserie, că acum ajunsese să fie mai mult un fel de gangster decât jurist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...