marți, 9 aprilie 2019

Gânduri telegrafice. Stop.


Imagini pentru telegrafie    

MOTTO: „Directoru prefecturi locale Raul Grigorașcu insultat grav dumnezeu mami și palme cafine central. Amenințat moarte. Viața onorul nesigure. Rugăm anchetaț urgent faptu.” (I. L. Caragiale, „Telegrame”)

   Așa cum arată titlul și cum exemplifică (cu umor) motto-ul, astăzi voi scrie puțintel și cât pot eu de concis. Mă rog, voi încerca. Să purced:

1. Am scăpat de răceală. Stop. Nu că ar interesa pe cineva. Stop. 

2. Articolul „Mineriada de hârtie” de Andrei Pleșu. Stop. În „Dilema veche nr. 786. Stop. Citez: „La noi însă, avem de-a face cu o situație jenantă. Acuzațiile se fac fără probe convingătoare, iar cei care le fac n-au, de regulă, nici un profil. Gigi, sau Nelu, sau Maricica apar la televizor şi dau cu tunul în „elite“. Sau în cei pe care nu-i au la inimă. Cam asta făceau şi unii mineri cînd, în 1990, dădeau cu bîta în studenți şi în tot ce li se părea că seamănă a intelectual. Trăim așadar spasmodic, din mineriadă în mineriadă. Acum e vremea mineriadei de hîrtie. Care va fi următoarea?” Stop.

3. Mi-am reamintit de cuvântul „vernal”. Stop. Deci, flori vernale, vânt vernal, ploaie vernală, toane vernale. Stop.

4. Nu mai știu ce-i ăla „diadoh”. Stop. Deci: Diadóh sm [At: (a. 1699) GCR I, 329/8 / A și: diádoh / P: di-a~ / Pl: ~i / E: fr diadoque, ger Diadoche] 1. Moștenitor al tronului regal sau al unei demnități înalte. Și: succesor, urmaș. 2. Titlu purtat de prințul moștenitor al Greciei moderne. 3. Persoană care poartă titlul de diadoh (2). 4. (Îvr.) Piatră prețioasă asemănătoare beriliului. (MDA2 2010). Stop.

5. Nu știam, până acum, ce-nseamnă „pentateuh”. Stop. Rușine să-mi fie! Stop. Iată: PENTATEÚH n. pr. Parte a Bibliei care cuprinde primele cinci cărți ale Vechiului Testament. – Din lat. Pentateuchus, fr pentateuque. (DEX 2009). Stop.

6. Câteva bancuri scurte. Stop.

@@@
Un politician ține un discurs electoral:

- Adversarul meu, deputatul în funcție, v-a mințit și v-a furat pe rupte timp de patru ani... Dați-mi și mie o șansă!

@@@

 O mamă îi spune fiului ei:
– Măi băiete, mi-au șoptit mie niște păsărele că te droghezi.  Păi, se poate!??
– Mamă, cred că cea care se droghează ești tu, pentru că vorbești cu păsărelele.

@@@

 Un vânător intră într-un magazin de profil.
-Nu vă supărați, pantaloni de camuflaj aveți?
La care vânzătoarea îi răspunde, disperată:
- Avem, domnule! Dar nu-i găsim!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O mulțime de gânduri în căutarea unei praxeograme

   MOTTO: „ Nu-i lăsa pe alții să-ți distrugă ziua. E ziua ta. Distruge-o tu! ” (Anonim)      După acest motto anonim și încântător de optim...