marți, 14 noiembrie 2017

Niște gânduri ce ar vrea să spună: „Ho!”

Imagini pentru mos craciun

(9*)  MOTTO: „Rugăciunea unui copil: „Doamne, ai grijă de mine, de mama, de tata, de bunici... dar, mai ales, ai grija de Tine, Doamne, că dacă Ţi se întâmplă Ție ceva, va fi vai de noi toți!
Gândurile de astăzi ar vrea să spună „Ho!” și nu „Ho, ho, ho!”, pentru că mi se pare muuult prea devreme pentru a doua strigare. Acum, credeți-mă, nu vreau să joc iar rolul de „Gică Contra”, dar să începi să numeri zilele până la Crăciun de pe la începutul lui noiembrie, cred că e un fel de grabă nejustificată. De ce să nu trăim nostalgia acestei toamne târzii, de ce trebuie să anticipăm deja un moment care, oricum, vine?! Te uiți pe Internet, e plin de reclame, de invitații prin magazine, de oferte de cazare pentru vacanța de iarnă și pentru Sărbători. Pe ei îi înțeleg, face parte din strategia lor de a face bani (pardon, de a scoate banii din buzunarele noastre). La televizor, unul dintre posturile specializate (și nu numai el) a început, voios, de vreo două săptămâni, să dea filme cu Moș Crăciun. Filme care au mai fost și anul trecut, și acum doi ani, dar ce mai contează! Eu am spus, domniile voastre, și o să tot spun până voi răguși, că îmi plac Sărbătorile de iarnă, mai ales Crăciunul, plin de omăt și de bucuria Nașterii Domnului. Însă la vremea lor, nu cu două luni înainte. Dar, așa cum mi-am propus de multă vreme, nu mă mai mir și nu mă mai indignez de nimic, o să-l las pe fiecare să aștepte cum vrea, să numere cât vrea, să cumpere ce-i poftește sufletul până la Crăciun, și eu îmi voi vedea de ale mele. Căci dacă mă indignez și devin virulentă, ce câștig? Așa că o să-mi șoptesc rugăciunea pusă ca motto, absolut fabuloasă (găsită pe Facebook, scrisă de un autor anonim) și o să închei rândulețele astea cu sufletul plin de liniște. Nu le închei înainte de a spune ce e cu „Ho” ăsta:
HO, interjecție 1. Strigăt cu care sunt oprite vitele, mai ales caii. ♦ (Fam.; de obicei la adresa unui vorbitor) Destul! Stai! Oprește-te! ♦ (Rar) Strigăt cu care se îndeamnă vitele la mers. 2. (Repetat, cu accentul frazei pe al doilea element -  Exclamație prin care se întăresc spusele cuiva. Onomatopee. (Sursa: DEX '09) Mai aflu ceva, și anume că „Ho” mai înseamnă și Holmiu - un element chimic din grupul pământurilor rare, care formează o serie de săruri de culoare galbenă. Nu știam asta, pentru că, așa cum am mai mărturisit cu mare jenă, eu și matematica, fizica, chimia nu prea ne-am avut bine în școală...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...