joi, 11 august 2016

Forfotă prin gânduri

Imagini pentru emoticoane Mai zilele trecute, stând de vorbă, într-o pauză de la "muncile" zilnice, cu o bună prietenă, aceasta îmi spune că ai ei băieţi au invitat o gaşcă de tineri la un  forfol. "Hopa, îmi zic eu, nu ştiu ce-i ăla". O întreb şi ea îmi spune că e un fel de fiertură vânătorească. Peste vreo două zile, am vrut să scriu aici despre asta, dar între timp uitasem cuvântul ( a se vedea, ca material didactic, bancul cu "margareta" şi cel cu "doctorul ăla neamţ"...) Am întrebat ieri din nou şi azi l-am căutat în DEX. Acesta, tratându-mă cu condescendenţă,  în loc să recunoască că nu-l ştie nici el, m-a trimis cătinel la cuvintele "forfot" (de la forfotă), "formol" (ştiţi şi domniile voastre, substanţa aia...) şi la "forfoi" (un regionalism pe care iarăşi nu-l ştiam şi care înseamnă paradă, pompă, podoabe). Bun, plină de avânt, am continuat să caut şi l-am găsit scris într-un ziar online, unde era un articol despre ceva concurs culinar (sau gastronomic). Deci, printre tochituri, fripturi vânătoreşti în sos, gulaşuri şi alte tocăniţe, am dat şi de forfol. Evrika!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...