miercuri, 2 iulie 2014

Gânduri livreşti (VI)

  Iată-ne aşadar, domniile voastre, şi în iulie! Şi iată şi "episodul" cu numărul şase:

      După ce a ieşit asistenta, am închis ochii şi am încercat să-mi readuc fulgurările acelea de amintiri în minte. Deci era Crăciun, nu mai ştiu în ce an, dar cred că eram prin liceu şi eram la bunici, la ţară. Da, îmi amintesc de căsuţa frumoasă, văruită în alb, de mobila din lemn de cireş geluit, de sobele mari şi albe, de plocatele pufoase din lână lungă, albă, de mirosul îmbătător al gutuilor, levănţicii şi busuiocului pe care bunica le punea prin camere. Dar nu-mi pot aminti încă de bunica şi de bunicul. Ei, să o iau încet. Deci, citeam „Pe aripile vântului”, era în seara de Ajun a Crăciunului şi eram fericită. Da, eram fericită. Ăsta era sentimentul. Mă simţeam ocrotită şi iubită şi fără griji. Mmm, ce bine e când simţi aşa ceva. E "de bine" că mi-am amintit, pentru prima oară, un moment frumos din viaţa mea. Dar de ce numai atât? Şi ce a declanşat amintirea? Oare când o să pot să-mi aduc aminte totul? Sau, mă rog, ce e important, pentru că, la urma urmei, cred că toţi am vrea să dăm uitării vreo câteva lucruri din trecut. Mintea mea se chinuia să găsească drumul spre lumină. Până să reușesc să-mi dau un răspuns, uşa rezervei s-a deschis şi a apărut capul unui bărbat. A văzut că nu dorm, chipul i s-a luminat şi s-a repezit spre mine, mi-a luat mâna în ale lui şi mi-a zis:
         - Măi, fată dragă, nici nu ştii ce mă bucur că te-ai trezit de-a binelea! Am fost aşa de îngrijorat zilele astea, de-mi venea să mor. Am venit mereu, şi eu, şi Tudor, dar erai tot adormită sau ameţită de la tranchilizante. Săptămâna asta a fost, pentru noi toţi, una de coşmar. Cum te simţi? Hm, i-a spune-mi, eşti bine?
         Înainte să-i răspund, l-am privit cu atenţie. Faţa lui parcă îmi spunea ceva, dar nu, nu ştiam cine e. O fi iubitul meu? Mă privea cu o dragoste neprefăcută. Şi era un bărbat extraordinar de bine. Chiar mai arătos ca doctorul cel tânăr şi decât un alt bărbat pe care mi-l amintesc vag că stătea lângă patul meu şi mă ţinea de mână, când eram aproape tot timpul adormită. Doamne sfinte, cum puteau arăta toţi aşa de bine? Ce-i cu bărbaţii ăştia, nu le e jenă să fie aşa frumoşi? E o indecenţă să arate ei, nişte masculi, mai bine decât o mulţime de femei. I-am zâmbit, l-am privit cât am putut eu de galeş, am fluturat din gene şi i-am zis cu voce suavă:
      - Şi eu mă bucur pentru că te bucuri că mă vezi. Dar, scuză-mă, nu te supăra, cine eşti!?
         - Hai, măi, ţuţu mic, dă-o-ncolo, chiar nu mă recunoşti, sau faci pe eroina de film cu mine? Însă un lucru e sigur: ai încă umorul la purtător. Glumeşti, nu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...