luni, 30 ianuarie 2012

Gânduri despre stimabilul Nenea Iancu!

MOTTO:
  *** "Aşa e, ca până acum, nu stăm nici bine, nici rău, adică nici aşa, nici altminteri."
  *** "Luaţi o jumătate de afirmare a unui ziar opozant şi amestecaţi-o bine cu jumătate
          de dezminţire a unuia guvernamental - iată o retetă adeseori bună pentru a afla
          adevarul."
  *** "Lumea asta se aseamănă cu un vast bâlci."

      Mie îmi place la nebunie Caragiale (îi zic, cu admiraţie respectuoasă, Nenea Iancu), îmi amintesc mereu de el şi, trebuie să mărturisesc, citez cu mare plăcere din opera lui (cam des, e adevărat). Dar astăzi se împlinesc 160 de ani de la naşterea domniei sale şi, dacă şi GOOGLE s-a gândit să-l omagieze, e oare posibil ca eu care, precum Ziţa, sunt "ambetată absolut" de scrierile maestrului, să pot să tac? Nu! (Deh, mi-am răspuns singură, deşi era evident că e o întrebare retorică). Am luat câteva dintre zicerile lui Caragiale şi le-am pus ca motto acestui scurt text, pentru a arăta, dacă mai era necesar, cât sunt de actuale. Din nefericire pentru noi. Mă gândesc ce subiecte grozave pentru satirele lui ar fi avut azi, de mai trăia. Şi mă mai gândesc că, scârbit, ar fi plecat nu doar până la Berlin, s-ar fi dus în Australia sau Noua Zeelandă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gânduri fără niciun chef

MOTTO: „ Zâmbeşte, chiar dacă zâmbetul tău e trist, pentru că mai trist decât un zâmbet trist e faptul de a nu mai şti să zâmbeşti .” (Mahat...